Θωράκισε το Ανοσοποιητικό σου Σύστημα με Εχινάκεια και Βιταμίνη C

21/11/2019
Θωράκισε το Ανοσοποιητικό σου Σύστημα με Εχινάκεια και Βιταμίνη C

Συμβουλές για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν ήπιο σχετικά χειμώνα σύμφωνα και με τις προγνώσεις των μετεωρολόγων. Οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες μας καθιστούν περισσότερο «απρόσεκτους» απέναντι στις καιρικές συνθήκες και τις διάφορες αλλαγές που ενίοτε παρουσιάζονται.

Για αυτό και δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν ήδη παρουσιάσει συμπτωματολογία, όπως μπουκωμένη μύτη και πονεμένος λαιμός, λόγω ενός κοινού κρυολογήματος ή μίας ίωσης.

Υπεύθυνο για την άμυνα του οργανισμού ενάντια στους διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς είναι το ανοσοποιητικό μας σύστημα το οποίο μπορεί να επηρεαστεί από ποικίλους παράγοντες.

Τι μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε για να έχουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό και να προλάβουμε μία ίωση ή ένα κρυολόγημα? 

Η ισορροπία τόσο στις διατροφικές μας επιλογές όσο και στον τρόπο ζωής μας είναι η απάντηση.

Διατροφικές επιλογές και τρόπος ζωής

Οι κύριοι τομείς που καθημερινά θα πρέπει να φροντίζουμε ώστε να υπάρχει μία σχετική ισορροπία είναι οι εξής:

1.Η διατροφή.

Καταναλώνουμε όλες τις ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά και «καλά» λιπαρά) και έτσι λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργήσει σωστά και να είναι μάχιμος έναντι των διάφορων παθογόνων μικροοργανισμών.

Επιπλέον, ιδιαιτέρως σημαντικό ρόλο παίζουν η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και μίας γενικής καλής κατάστασης υγείας.

Τέλος, δεν ξεχνάμε την καλή ενυδάτωση του οργανισμού, καταναλώνοντας τακτικά νερό, ροφήματα, χυμούς αλλά και σούπες ανάλογα και με τις εξατομικευμένες ανάγκες του καθενός.

2. Η άσκηση.

Ένα από τα πολυάριθμα οφέλη της άσκησης φαίνεται να είναι και η θετική της επίδραση στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Οι οδηγίες μιλούν για 150-180 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα, σε συνδυασμό με ασκήσεις αντιστάσεων 2 με 3 φορές την εβδομάδα.

3.Ο ύπνος.

Τα τελευταία χρόνια ο ύπνος, τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα, έχει συσχετιστεί με διάφορα νοσήματα και καταστάσεις υγείας. Η συμπλήρωση 6 με 8 ωρών ύπνου καθημερινός φαίνεται να είναι η ιδανική.

4.Το στρες - άγχος.

Το άγχος και το μεταβολικό στρες κλονίζουν τον οργανισμό με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει σωστά στο 100%. Είναι κατανοητό ότι οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας δημιουργούν ένα στρεσογόνο περιβάλλον, ωστόσο υπάρχουν τεχνικές και δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να μας χαλαρώσουν, ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός, όπως γυμναστική, χορός, μουσική, ζωγραφική, κ.α.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με εχινάκεια και βιταμίνη C

Έχοντας, λοιπόν, μία ισορροπημένη βάση στην καθημερινότητά μας, μπορούμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το ανοσοποιητικό μας, με τη συμπληρωματική λήψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών.

Ο λόγος γίνεται για τα εξής πολυμελετημένα συστατικά/ βότανα:

  • Βιταμίνη C. Η βιταμίνη C αποτελεί ενδεχομένως το πιο γνωστό και ευρύτερα χρησιμοποιούμενο διατροφικό συμπλήρωμα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του κοινού κρυολογήματος. Συνεισφέρει στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στη λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας, καθώς επίσης και στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες. Πρόσφατα, το 2017, στο περιοδικό Nutrients, φάνηκε ότι η σχέση της βιταμίνης C με την διάρκεια και την ένταση των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος είναι δοσοεξαρτώμενη, δηλαδή όσο μεγαλύτερη η δόση βιταμίνης C τόσο μεγαλύτερη η θετική της δράση.
  • Εχινάκεια. Η εχινάκεια είναι είδος ανθοφόρου φυτού της οικογένειας των ηλιανθών και πρόκειται για ιθαγενές φυτό της Βόρειας Αμερικής καθώς και παραδοσιακό θεραπευτικό βότανο των Ινδιάνων. Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών μελετών και κλινικών δοκιμών, οι οποίες εξετάζουν την δράση της ενάντια στο κοινό κρυολόγημα, σε λοιμώξεις που αφορούν το ανώτερο αναπνευστικό και στην γενικότερη ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Φαίνεται ότι η κατανάλωση εχινάκειας στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, όταν αυτή λαμβάνεται προληπτικά, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα κάποιος να κρυώσει. Επιπρόσθετα, η εχινάκεια ενδεχομένως να μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο επαναλαμβανόμενων αναπνευστικών λοιμώξεων, ακόμα και την βαρύτητα των επιπλοκών της νόσου όταν κάποιος τελικά νοσήσει, όπως έδειξε μία πρόσφατη μελέτη του 2015.

Μάθε περισσότερα για τη συμπληρωματική λήψη Εχινάκειας και Βιταμίνη C.

Αναφορές – Πηγές

  1. Vitamin C and Infections. Harri Hemilä. Nutrients 2017.
  2. Echinacea for Preventing and Treating the Common Cold. Marlies Karsch-Völk, MD, et al.  JAMA Clinical Evidence Synopsis, 2015.
  3. Echinacea Reduces the Risk of Recurrent Respiratory Tract Infections and Complications: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Andreas Schapowal, et al. Advances in Therapy, 2015, Volume 32, Issue 3, pp 187–200.